Universiteit gent NIEUWSFLASH RAAD VAN BESTUUR
10 november 2017
Beslissingen van de Raad van Bestuur van 10 november 2017

Deze nieuwsflash met de beknopte opsomming van genomen beslissingen in de raad van bestuur wordt naar alle decanen en vakgroepvoorzitters, directeurs en afdelingshoofden aan de UGent verstuurd met de vraag de relevante beslissingen aan hun personeelsleden te communiceren.

De Raad van Bestuur heeft in zijn vergadering van vrijdag 10 november 2017 onder meer het volgende beslist:

- De meerjarenbegroting 2018-2022 is goedgekeurd. De opmaak ervan was niet evident gezien de beperkte middelen waarover de universiteit beschikt en de ambitieuze doelstellingen. Toch slaagt de UGent erin de meerjarenbegroting 2018-2022 in evenwicht voor te leggen. Belangrijk is dat er niet bespaard wordt op personeel en dat er een investeringsplan over 7 jaar is goedgekeurd om in alle onderwijs-, kantoor-, onderzoeks- en vergaderruimtes draadloos internet (wifi) mogelijk te maken. Ook de reservering van een budget om het elektronisch leerplatform Minerva te vervangen door een nieuw Learning Management Systeem heeft groen licht gekregen van de raad van bestuur.

- De facultaire beleidsplannen werden goedgekeurd, waaronder die voor de invulling van de sprokkelpunten via contractuele aanstellingen van onbepaalde duur.

Het ontwerpverslag van deze raad van bestuur wordt goedgekeurd in de eerstvolgende raad van bestuur (vrijdag 1 december 2017). Het overzicht van de beslissingen (zonder bespreking) wordt rond 15 november gepubliceerd op het intranet van de UGent.

Rik Van de Walle, rector
Mieke Van Herreweghe, vicerector